سلام :)
یادگیری برنامه نویسی خیلی اصطلاح کلی و بزرگی است، چرا که زبان های برنامه نویسی مثل تیغ جراحی ای هستند که تا شما جراح متخصص نباشید و دانش کافی از علم پزشکی و بیولوژی نداشته باشید و هدفی هم نداشته باشید استفاده از تیغ جراحی برای شما نه تنها فایده ای ندارد و به کسی فایده ای نمی رسانید بلکه ممکن است جان انسانها را هم به خطر بیندازید !

یک برنامه نویس وب باید اطلاعات و دانش خوبی از برنامه نویسی شبکه داشته باشد و یک برنامه نویس شبکه باید اطلاعات خوبی از شبکه های کامپیوتری داشته باشد، داشتن تخصص در شبکه های کامپیوتری هم مستلزم دانش سیستم عامل و تا حدودی سخت افزار است ! دقیقا مانند طرح درس رشته های دانشگاهی مهندسی کامپیوتر.

این مقدمه کوتاه توضیحی بود بر این که یادگیری برنامه نویسی یعنی همه چیز ! در این وبلاگ هم از همه چیز نوشته میشه و از همه زبانها با محوریت زبان ++C/C .

یادگیری زبان سی پلاس پلاس (++C/C) بعنوان یک زبان مادر که بر بسیاری از سایر زبانهای برنامه سازی تاثیر داشته است خالی از لطف نیست که در اکثر دانشگاه های دنیا هم تدریس میشود.

هدف این وبلاگ :
هدف از انتشار این وبلاگ آموزش و یادگیری اصول و مبانی زبان های برنامه نویسی به زبان سی / سی پلاس پلاس بصورت زبان پیشفرض وبلاگ و انتقال تجارب میباشد.
منابع کامل زیادی بصورت فارسی و انگلیسی در اینترنت (وب) در این زمینه و تمام زمینه های مرتبط با تخصص کامپیوتر وجود دارد این که چه دلیلی برای ایجاد چنین وبلاگی را دارم بیشتر بر می گردد به علاقه شخصی ام و باز مطالعه و انتشار تجربیاتم در حوزه طراحی و توصعه نرم افزار و البته انتشار مطالب بر اساس جمع بندی های خودم.

بطور خلاصه اهداف این وبلاگ شامل موارد زیر است :
  1. منبعی برای دانشجویان و دوستانم در این حوزه
  2. انتشار مطالب آموزشی اصول زبان های برنامه نویسی و طراحی زبان های برنامه سازی
  3. اخبار و تحولات فناوری مترجم ها، مفسر ها و طراحی کامپایلرها
  4. اخبار و تحولات زبان های برنامه نویسی جدید
  5. سری مقاله های آموزشی زبان برنامه نویسی ++C-C بصورت زبان پیشفرض وبلاگ
  6. نقطه شروعی برای دانشجویان و تازه کاران
  7. یادگیری مبتنی بر پروژه | Project-Based Learning / PBL
  8. مطالب مفید و ارتباط با تمام افراد از مبتدی تا حرفه ای
  9. امکان ارتباط مستقیم و کار روی پروژه های مرتبط
  10. انتشار مطالب بر اساس جمع بندی خودم
  11. بازمطالعه و انتشار تجارب
  12. و البته علاقه شخصی ...
موضوعات مورد طرح این وبلاگ :
سعی میکنم با محوریت زبان های برنامه نویسی در حوزه های کاری مختلف از جمله حوزه های کسب و کار مختلف (پزشکی، حسابداری و مالی و ...)، مباحث پیشرفته کامپیوتر (هوش مصنوعی / پردازش تصویر و ...)، امنیت رایانه، سیستم های عامل و برنامه نویسی سیستمی و ... مطالبی را درج کنم.

همه مطالب صرفا کدنویسی نیستند و ممکن است مطالبی خارج از برنامه نویسی درج شود!

مخاطبان این وبلاگ :
مخاطبان این وبلاگ میتوانند دانشجویان سال اول مهندسی کامپیوتر، دانشجویانم که پیش ازین یا در حال حاضر به ایشان آموزش خصوصی یا عمومی برنامه نویسی میکنم و همه افرادی که قصد ورود بصورت حرفه ای در حوزه تخصصی نرم افزار را دارند باشد.

سطح علمی و فنی مطالب :
مطالبی که درج میکنم ابتدای هر مطلب سطح مبتدی یا حرفه ای بودن آن را برای خواننده مشخص میکنم تا افراد تازه کار وقت خود را صرف مطالبی که برایشان سنگین است و به دردشان نمی خورد تلف نکنند.

نظرات خود را با من در میان بگذارید.
نشانی تارنمای رسمی من www.AliZamani.net است که میتوانید با من در ارتباط باشید.
امیدوارم مفید باشد :)